Wiadomości

Schetynówki ruszyły w Brzezinach

calendar 25-06-2013
Schetynówki ruszyły w Brzezinach

W środę 19 czerwca rozpoczęła się w Brzezinach największa tegoroczna inwestycja drogowa pod nazwą „Zwiększenie bezpieczeństwa i udrożnienie komunikacyjne południowo - zachodniej sieci dróg miasta Brzeziny poprzez przebudowę ciągu dróg w ulicach: Fredry, Żeromskiego, Andresa, św. Anny i Sportowej”.

 

Koszt inwestycji to ponad 2 miliony zł pochodzące z trzech źródeł. Pierwsza pula środków pochodzi z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych etap II „Bezpieczeństwo Dostępność Rozwój”, popularnie nazywanego „Schetynówką”, z którego po podpisaniu umowy z wojewodą łódzkim Brzeziny otrzymały dotację w wysokości 1 milion 21 tysięcy 943 zł.

 

Inwestycja ta realizowana jest w partnerstwie z gminą Andrespol, której wsparcie wynosi 250 tys. złotych. Pozostała kwota, a więc blisko 772 tys. złotych to środki własne. Wykonawcą inwestycji jest Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych sp. z o.o. z Piotrkowa Trybunalskiego, która zgodnie z podpisaną 30 kwietnia 2013 r. umową powinna zakończyć prace do końca września br. Prace rozpoczęły się od przebudowy ul. Fredry, która na czas remontu została zamknięta, a wykonawca rozpoczął je od demontażu płyt chodnikowych. Na czas przebudowy ul. Fredry objazd wytyczono ul. Rejtana, Moniuszki i Żeromskiego. Jak deklaruje wykonawca, ruch drogowy na tej ulicy zostanie wznowiony do końca sierpnia. W ramach prac remontowych na ul. Fredry, po sfrezowaniu nawierzchni asfaltowej na drodze wykonana zostanie nowa, dwuwarstwowa nawierzchnia bitumiczna – dwie czterocentymetrowe warstwy asfaltu: wiążąca i ścieralna, w miejsce istniejących chodników wybudowane zostaną nowe chodniki z kostki brukowej (tj. na całej długości po stronie północnej i na części długości po stronie południowej), a także odtworzone zostaną miejsca parkingowe. Z kostki betonowej wybudowane także zostaną zjazdy do posesji. Nie obejdzie się bez przebudowy kilku wpustów ulicznych i płukania kanalizacji deszczowej, a także regulacji studzienek kanalizacyjnych. Zmiana nawierzchni chodników i ulicy dotyczy też ul. Andersa. Większy zakres robót zaplanowany jest na ul. św. Anny - obejmuje on także częściowo plac dawnego dworca autobusowego. Ulica Sportowa zostanie przedłużona w linii prostej na zachód w kierunku ul. Św. Anny, dzieląc tym samym plac dawnego dworca na dwie części: południową i północną. Wokół większej części pełniącej rolę przystanku autobusowego wymieniona zostanie nawierzchnia dróg i chodników. Na mniejszej, południowej części placu (do kościoła św. Anny) po likwidacji dotychczasowej drogi przebudowany zostanie parking oraz pas zieleni. Na ul. Św. Anny przy skrzyżowaniu z ul. Andersa od strony kościoła św. Anny utworzony zostanie trzeci pas ruchu - lewoskręt. Warto dodać, że w ramach prac remontowych nawierzchnia chodników i dróg wykonana zostanie także na skrzyżowaniach i kilkadziesiąt metrów za nimi. Choćby na ul. Św. Anny wymiana dochodzić będzie do końca granicy działki kościoła św. Anny, a w kierunku północnym ok. 70 metrów od skrzyżowania z ul. Andersa. Na ul. Sportowej prócz wymiany chodników i nawierzchni asfaltowej ulicy odtworzone zostaną zatoczki parkingowe aż do ul. Przemysłowej. Planowane jest także odmulenie i udrożnienie rowu aż do ul. Okrzei oraz remont przepustu pod drogą - wjazdem na stadion.

 

Tak szeroki zakres prac wymagał konieczności zatrudnienia inspektora nadzoru, którym jest Mariusz Chmielewski z firmy Infrastruktura Drogowa, Budownictwo z Poniatowa, a z uwagi na prowadzenie prac w strefie ochrony konserwatora zabytków także inspektora sprawującego nadzór archeologiczny.

 

---
Materiał pochodzi z 23/2013 wydania gazety BIS



WSTECZ

Brzeziny - 13 tysięczne dziś miasto, położone na wschód od Łodzi na obszarze wzniesień Łódzkich w dolinie rzeki Mrożycy posiada bogatą historię. Ze skromnej osady wiejskiej w XIII wieku przekształciło się w znaczący ośrodek miejski...

Więcej